Dobrovoľný účtovný a daňový audit
Východisková situácia
Riešenie
• na základe prvotných podkladov od klienta sme spracovali úvodnú analýzu aktuálneho stavu
• spolu s klientom sme definovali rizikové oblasti
• vybrali sme vzorku významných transakcií
audítorským a daňovým tímom sme realizovali fyzickú kontrolu vybraných oblastí a transakcií v priestoroch klienta
• zistili sme, že spoločnosť sa vôbec nevenovala problematike transferového oceňovania
• identifikovali sme zle nastavený systém spracovania dokladov a informácií na účtovnom oddelení, kde absentovali interné smernice
• priebežne sme komunikovali zistenia z jednotlivých oblastí a spracovali finálnu správu odporúčaní
• identifikovali sme priestor na zvýšenie digitalizácie, keďže spoločnosť nemala optimálne nastavený účtovný softvér (ERP systém), veľa úkonov sa vykonávalo manuálne, v externých Excel tabuľkách a nevyužívali sa funkcie v ERP systéme. Spoločnosť spracovávala celú dokumentáciu v papierovej podobe
• identifikovali sme významné nedostatky v účtovnej a daňovej evidencii, o ktorých majiteľ ako aj noví účtovníci nemali vedomosti, príp. znalosti
• navrhli sme odporúčania, ktoré riešili okrem konkrétnych zistení aj systémové problémy v účtovníctve a daniach v spoločnosti
• pripravili sme interné účtovné a daňové školenia, zamerané na vybrané rizikové oblasti
• spolu s dodávateľom ERP systému sme realizovali interné školenia, s cieľom efektívnejšieho nastavenia ERP systému a následnú podporu pri jeho nastavovaní
• navrhli sme ďalšiu daňovú optimalizáciu ako napr. využitie možností daňových úľav a ďalšie riešenia pre optimalizovanie základu dane spoločnosti