Dobrovoľný účtovný a daňový audit

Odvetvie: Výroba

Východisková situácia

Za veľmi krátku dobu sa v spoločnosti vymenili viaceré účtovníčky a majiteľ sa potreboval uistiť, že účtovníctvo a daňová evidencia sú v poriadku, v súlade s legislatívou. Na účtovnom oddelení spoločnosti chýbal finančný manažér aj daňový špecialista a majiteľ spoločnosti čiastočne zastával funkciu finančného manažéra. Ekonomické oddelenie bolo kapacitne poddimenzované. Spoločnosť nespĺňala zákonné podmienky pre povinný štatutárny audit.

Riešenie

• na základe prvotných podkladov od klienta sme spracovali úvodnú analýzu aktuálneho stavu
• spolu s klientom sme definovali rizikové oblasti
• vybrali sme vzorku významných transakcií
audítorským a daňovým tímom sme realizovali fyzickú kontrolu vybraných oblastí a transakcií v priestoroch klienta
• zistili sme, že spoločnosť sa vôbec nevenovala problematike transferového oceňovania
• identifikovali sme zle nastavený systém spracovania dokladov a informácií na účtovnom oddelení, kde absentovali interné smernice
• priebežne sme komunikovali zistenia z jednotlivých oblastí a spracovali finálnu správu odporúčaní
• identifikovali sme priestor na zvýšenie digitalizácie, keďže spoločnosť nemala optimálne nastavený účtovný softvér (ERP systém), veľa úkonov sa vykonávalo manuálne, v externých Excel tabuľkách a nevyužívali sa funkcie v ERP systéme. Spoločnosť spracovávala celú dokumentáciu v papierovej podobe
• identifikovali sme významné nedostatky v účtovnej a daňovej evidencii, o ktorých majiteľ ako aj noví účtovníci nemali vedomosti, príp. znalosti
• navrhli sme odporúčania, ktoré riešili okrem konkrétnych zistení aj systémové problémy v účtovníctve a daniach v spoločnosti
• pripravili sme interné účtovné a daňové školenia, zamerané na vybrané rizikové oblasti
• spolu s dodávateľom ERP systému sme realizovali interné školenia, s cieľom efektívnejšieho nastavenia ERP systému a následnú podporu pri jeho nastavovaní
• navrhli sme ďalšiu daňovú optimalizáciu ako napr. využitie možností daňových úľav a ďalšie riešenia pre optimalizovanie základu dane spoločnosti

Výsledky projektu boli potešujúce vzhľadom k limitovaným ľudským a finančným zdrojom spoločnosti.“
Martin Kiňo
FIREMNÁ EKONOMIKA, ÚČTOVNÍCTVO A DAŇOVÉ PLÁNOVANIE

Výsledok

Majiteľ spoločnosti je spokojný, pretože kvalita ekonomického oddelenia sa zvýšila. Ekonomické oddelenie sa na základe realizovaných aktivít stabilizovalo a jasne sa definovali kompetencie. Na základe evidencie účtovníctva, predkladá ekonomické oddelenie majiteľovi správne finančné reporty, ktoré sú vhodným podkladom pre rozhodnutia spoločnosti.
50
Zamestnancov
4 mil.
Ročný obraT
Stredné Slovensko
Lokalita
2 mesiace
Doba realizácie
Chcete odhaliť riziká a príležitosti rozvoja vašej firmy?
Vypočítať Skóre rozvoja™