Štěpán Štarha

PRÁVO DUŠEVNÉHO A PRIEMYSELNÉHO VLASTNÍCTVA
Štěpán Štarha

Špecializuje sa na oblasť práva informačných systémov a telekomunikácií, práva duševného a priemyselného vlastníctva, ochrany osobných údajov, zmluvného práva a na medzinárodné súkromné právo. Primárne sa pritom zameriava na právne aspekty tvorby a používania diel chránených autorským zákonom, právne aspekty implementácie informačných systémov a na licencovanie počítačových programov. O tejto oblasti tiež aktívne prednáša. V oblasti práva duševného a priemyselného vlastníctva sa zameriava okrem iného na otázku transferu technológií, vrátane transferu technológií vo vede a výskume, a na ochranu ochranných známok či priemyselných vzorov.

Úspešné príbehy

Štěpán Štarha pomohol našim klientom aj v týchto situáciách:

Kontraktácia nového informačného systému na plánovanie logistiky

Východisková situácia
Prevádzkovateľ systému zberu obalov mal záujem o dodanie informačného systému na plánovanie logistiky, skladového hospodárstva, monitorovania balíkov, on-line prepojenia systému so zbernými automatmi a zbernými prevádzkami a prepojenia s internými systémami spoločnosti. Bolo potrebné vytvoriť riešenia na mieru, keďže na trhu neboli dostupné vhodné „ready made“ riešenia. Dodávateľ systému mal k dispozícii časť systému použiteľnú pre účely klienta a zároveň musel značnú časť systému vytvoriť podľa jeho požiadaviek. Klient potreboval s dodávateľom uzatvoriť zmluvu o dielo, na základe ktorej by došlo k zhotoveniu, dodaniu a nasadeniu informačného systému tak, aby boli pokryté autorské práva k informačnému systému, boli nastavené mechanizmy na prechod k inému dodávateľovi a zabránenie vendor lock-in, zabezpečené riadne a včasné plnenie a vynucovanie plnenia zo strany dodávateľa. Pre zabezpečenie servisu, podpory a rozvoja informačného systému potreboval klient zaviazať dodávateľa formou servisnej zmluvy, kde časť služieb poskytovali iné subjekty ako sám dodávateľ, pričom bolo potrebné pokryť možnosti prechodu na iného poskytovateľa služieb a zabezpečenie kontinuity poskytovania služieb. Klient zároveň potreboval dodať časť hardvéru na zaznamenávanie prijatých balíkov, na servis dodaného hardvéru, ktoré bolo potrebné náležite pokryť zmluvami.
Zobraziť riešenie
50
Zamestnancov
60 mil.
Ročný obraT
Západné Slovensko

Nastavenie štruktúry podnikania so zapojením kľúčových zamestnancov a zabezpečenie ochrany, efektívnej správy majetku a jeho pripravenosť na negatívne situácie

Východisková situácia
Zakladateľ mal dve spoločnosti, v rámci ktorých nebol správne diverzifikovaný majetok (kamenné prevádzky počas covid-19 krízy pripravil o zisk internetový obchod). Finančné toky medzi spoločnosťami boli nastavené neefektívne (nemalé daňové zaťaženie). So spoločníkom neboli právne záväzne nastavené vzťahy a kľúčoví zamestnanci plánovali pre nedostatok motivácie zo spoločnosti odísť. Okrem toho nemal majiteľ vyriešenú ochranu privátneho majetku a nastavené odovzdanie majetku - pre prípad negatívnych životných situácií (napr. choroba, rozvod či smrť).
Zobraziť riešenie
60
Zamestnancov
3 mil.
Ročný obraT
Východné Slovensko
Chcete odhaliť riziká a príležitosti rozvoja vašej firmy?
Vypočítať Skóre rozvoja™